Vytvorenie firmy #
- Po prihlásení do vášho Doklado účtu otvorte Zoznam firiem a kliknite na tlačidlo Pridať svoju firmu (ak chcete spracovávať doklady firmy, ktorú máte uvedenú vo fakturačných údajoch), alebo na tlačidlo Pridať firmu (ak chcete spracovávať doklady inej firmy).
- Vyplňte základné údaje o firme a vyberte z možností účtovný program POHODA.
- Ak ste účtovník, nastavte analytické účty pre pokladňu tak, aby boli identické s nastaveniami analytických účtov v programe POHODA. Tento údaj sa v aplikácií Doklado dá kedykoľvek zmeniť.
- Ak firmu vytvárate ako majiteľ/podnikateľ, ponechajte v poliach pre analytické účty predvolené nastavenia. Tento údaj môžete vy alebo váš účtovník kedykoľvek zmeniť.
- Kliknite na Uložiť a pridať firmu. Po úspešnom vytvorení firmy sa zobrazia ďaľšie nastavenia.
- Vytvorená firma sa automaticky doplní do Zoznamu firiem vo webovej aplikácii aj v mobilnej aplikácii.
Účtovné nastavenia firmy #
Do detailu (nastavení) firmy sa dostanete napríklad z obrazoviek Bločky a Prijaté/Vystavené faktúry kliknutím na názov vašej firmy.
Účtovné položky (Predkontácie) #
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Účtovné položky
Pri vytvorení firmy aplikácia Doklado automaticky vytvorí aj preddefinované účtovné položky. K tomuto zoznamu položiek môžete pridať ďalšie účtovné položky nasledovnými spôsobmi:
Import súboru s položkami priamo z programu Pohoda:
- Spustite program Pohoda.
- Otvorte agendu Účtovníctvo → Pokladňa.
- Zvoľte v časti Predkontácia tri bodky. Otvorí sa vám okno so zoznamom predkontácií pre hotovostné doklady.
- Prejdite myšou na zoznam predkontácií a kliknite pravým → Export do XML…
- Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor s predkontáciami pre danú agendu.
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Účtovné položky.
- Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
- Zobrazí sa okno s účtovnými položkami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, predkontácie by sa mali zobraziť v zozname.
- Postup zopakujte s agendou Účtovníctvo → Interné doklady a s agendou Fakturácia → Ostatné doklady (krok 2.).
- Odteraz môžete k vašim dokladom priraďovať vytvorené položky.
⚠️ Účtovné položky, ktoré majú nastavené rozúčtovanie pomerom je potrebné po importe do Doklado manuálne upraviť. Importom účtovných položiek z Pohody do Doklado sa rozúčtovanie neprenáša.
Manuálne vytvorenie účtovných položiek:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Účtovné položky.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vytvorte názov účtovnej položky.
- Vyplňte skratku predkontácie podľa programu Pohoda.
- Zvoľte pod ktorú agendu má byť účtovná položka zaradená:
- Všetky doklady – účtovná položka bude viditeľná pre bločky aj faktúry bez ohľadu na typ platby. Účtovná položka sa uloží bez pridelenej agendy.
- Bloček – účtovná položka bude viditeľná len pre bločky s ohľadom na nastavený typ platby. Je potrebné zvoliť pod ktorú účtovnú agendu predkontácia patrí (Pokladnčné doklady, Interné doklady alebo Ostatné záväzky).
- Faktúra – účtovná položka bude viditeľná len pre faktúry. Účtovná agenda Faktúry sa nastaví automaticky.
- Potvrďte okno kliknutím na Vytvoriť. Odteraz môžete k vašim dokladom priraďovať vytvorené položky.
Strediská, zákazky a činnosti #
Ak v programe Pohoda používate členenie firmy na strediská, činnosti a zákazky, môžete podľa nich doklady triediť už v Doklado. Stredisko, činnosť a zákazka sa potom jednoducho prenesú pri exporte dokladov do Pohody.
Strediská #
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Strediská
Vaše strediská môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so strediskami priamo z programu Pohoda:
- Spustite program Pohoda.
- Otvorte agendu Nastavenie → Zoznamy → Strediská.
- Otvorí sa vám zoznam stredísk.
- Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
- Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor so strediskami.
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Strediská.
- Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
- Zobrazí sa okno so strediskami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, strediská by sa mali zobraziť v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené strediská.
Manuálne vytvorenie stredísk:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Strediská.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vytvorte názov strediska a dajte Vytvoriť.
- Stredisko by malo byť pridané v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené strediská.
Zákazky
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Zákazky
Vaše zákazky môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so zákazkami priamo z programu Pohoda:
- Spustite program Pohoda.
- Otvorte zoznam vašich zákazok.
- Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
- Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor so zákazkami.
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Zákazky.
- Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
- Zobrazí sa okno so zákazkami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, zákazky by sa mali zobraziť v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené zákazky.
Manuálne vytvorenie zákaziek:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Zákazky.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vytvorte názov zákazky a dajte Vytvoriť.
- Zákazka by mala byť pridaná v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené zákazky.
Činnosti #
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Činnosti
Vaše činnosti môžete pridať nasledovnými spôsobmi:
Import súboru so strediskami priamo z programu Pohoda:
- Spustite program Pohoda.
- Otvorte agendu Nastavenie → Zoznamy → Činnosti.
- Otvorí sa vám zoznam činností.
- Prejdite myšou na zoznam a kliknite pravým → Export do XML…
- Otvorí sa okno Užívateľský XML export. Potvrďte okno a stiahne sa vám súbor s činnosťami.
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Činnosti.
- Kliknite na tlačidlo Import položiek a následne vyberte xml súbor exportovaný z Pohody.
- Zobrazí sa okno s činnosťami, ktoré potvrdíte kliknutím na Importovať. Keď je import dokončený, činnosti by sa mali zobraziť v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené činnosti.
Manuálne vytvorenie činností:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Činnosti.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vytvorte názov činnosti a dajte Vytvoriť.
- Činnosť by mala byť pridaná v zozname.
- Odteraz môžete vaše doklady zaraďovať pod vytvorené činnosti.
Číselné rady #
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Číselné rady
Vaše číselné rady môžete pridať nasledovným spôsobom:
Manuálne vytvorenie číselného radu:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Číselné rady.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vyplňte názov a hodnotu číselného radu. Do Hodnoty číselného radu vpíšte Číslo z Pohody (jeho prvú časť – prefix).
- Zvoľte typ platby pre číselný rad (podľa agendy v Pohode).
- Kliknite na Vytvoriť.
- Číselný rad by mal byť pridaný v zozname.
- Odteraz môžete k vašim dokladom prideľovať vytvorené číselné rady.
Pokladňa #
ℹ️ Kde hľadať: Detail firmy → Účtovné nastavenia → Pokladňa
Manuálne vytvorenie pokladne:
- V Doklado otvorte nastavenia firmy – sekcia Pokladňa.
- Kliknite na tlačidlo Pridať položku.
- Vyplňte názov pokladne. Ako názov použite skratku pokladne z Pohody.
- Kliknite na Vytvoriť.
- Pokladňa by mala byť pridaná v zozname.
- Odteraz môžete k vašim dokladom prideľovať vytvorené pokladne.